Spørgsmål:
Hej Jeg er bange for at blive slikket igen af den samme fyr Vi har begge to ikke lavet samleje med en nogen andre end hinanden vi er begge bange for at få sygdomme der han nævnte hpv vaccine og så søgte vi lidt på nettet af hvad der kunne ske indtil bi støtte på syfilis som jeg er nu mega bange for at få hvis jeg bliver slikket igen. Så mit spørgsmål er sker der noget ved at blive slikket af en som ikke har været sammen med andre? Og sker der noget ved mig hvis jeg giver et blowjob?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Syfilis og HPV-virus kan kun gives videre, hvis man har sex med én, som allerede har det. Hvis hverken du eller fyren, som du er sammen med nogensinde har haft sex andre, kan I ikke give hinanden nogen sexsygdomme. Der er altså ikke risiko for, at I kan få syfilis eller HPV, hverken hvis i har oralsex (sex med munden) eller penetrationssex (sex, hvor en pik kommer ind i en skede). Hvis både du og han har lyst til at, han skal slikke dig igen, og hvis både du og han har lyst til at, du skal give ham et blowjob - så skal I altså bare gøre det.
Hvis I også gerne vil have penetrationssex på et tidspunkt, er det en god idé at bruge kondom eller en anden form for prævention. Selvom ingen af jer har nogen sexsygdomme, som I kan give videre, så er det nødvendigt med prævention for at unddgå uønsket graviditet.
Vi håber at det har været svar på dit spørgsmål. Hvis du gerne vil vide mere eller have noget uddybet, så er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140