Spørgsmål:
Hej. Jeg har haft ubeskyttet sex med en mand. Det var oralsex, jeg udelukkende fik. Har jeg nogen grund til at være nervøs, da det forgik ubeskyttet?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål.
Hvis du modtog oralsex, så er der en risiko for, at du kan blive smittet med en sexsygdom ja. Det kan ske, hvis din partner har været smittet med en sexsygdom ved munden eller halsen, da du fik oralsex af ham. Derfor kan det være en god idé, at lade sig teste.
Du kan læse mere om sexsygdomme og hvordan de smitter på vores hjemmeside her: www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/oralsex. Du er også velkommen til at chatte eller ringe herind på hverdage mellem kl. 15-19 på 70 20 22 66.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11