Spørgsmål:
Jeg har været positiv for klamydia, og har taget pillerne i 7 dage, og har været sammen med en uden kondom kun 5 dage efter jeg stoppede på pillerne, har jeg så givet det videre til personen eller er det ikke sikkert?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Godt at du er blevet testet og behandlet!
Når du har taget de syv dages behandling, skal du bruge kondom ved sex i syv dage efter, du sluttede med pillerne.
Risikoen for smitte er måske lille efter behandlingen, men den er der, så derfor er det en god idé at give besked til den, du havde ubeskyttet samleje med for at vedkommende kan blive testet.
Læs mere om klamydia her på vores side.
Vi håbr, det var svar på dit spørgsmål - ellers er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140 og xx7