Spørgsmål:
Kan man få hiv hvis man er kommet og man knider sit pikhovede rundt omkring endetarmen os lidt på stjernen jeg har ikke været inde i vedkommende? Kun bare uden på

Svar:
Hej med dig
HIV smitter især gennem blod, men også ved slimhinde kontakt. I teorien er der slimhinde kontakt, hvis du har gnedet dit pikhoved mod anus, så der er en risiko for smitte, men den er lille. Man smitter forresten ikke med HIV, hvis man er i behandling imod det. Hvis du er bekymret for smitte, kan du blive testet hos Checkpoint eller hos din egen læge via. en blodprøve.
Du kan læse lidt mere om HIV her, hvis du har lyst.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål eller har lyst til at uddybe din oplevelse, er du velkommen til at skrive igen eller fange os på chat eller telefon  70 20 22 66 på hverdage mellem 15 og 19.
Mvh Sexlinien, Xx130