Spørgsmål:
Hej, jeg er en pige på 19 år. Her for 1 år siden gav jeg en dreng et blowjob. Det var mørkt på værelset, så jeg kunne ikke se hans tissemand. Jeg kunne dog mærke en masse små hårde knopper, de var meget små, og var over det hele? Hvad kan det være? Kan det komme af at barbere sig, men man har vel ikke hår på hele dilleren? Det var meget mærkeligt, og har været bekymret lige siden. For her for ikke særlig lang tid siden lagde jeg mærke til en masse små knopper i bagdelen af min gane. Altså hvis man tar tungen til den bagerste del af tungen kan jeg mærke meget mikro små knopper. På min tungen, lidt bagerst har jeg nogle enkelte små lidt til den hårde side af knopper, der er ikke særlig mange. Er bange for om det kunne være hpv? Men hvis jeg lige ska forklare lidt bedre, så er det hvis jeg tager en finger på min tunge pg kører den ned langs midten tilbage af møder jeg få knopper der er lidt hårde en alle mine andre smagsløg? Kan det være hpv? De ikke sås store, men er bange for hvis jeg skulle få en kæreste pg give ham et blowjob at han ville kunne mærke de knopper, for det tror jeg, er det normalt? Udover det er jeg jo bange for at smitte. Har dog ikke mulighed for at gå til lægen fortiden. Håber i kan hjælpe lidt:)

Svar:
Hej med dig
- Og mange tak for dit spørgsmål!
Ja, altså kroppen har mega mange knopper rundtomkring, når vi kigger efter helt tæt på. Det lyder ikke som andet en bittesmå knopper, som kroppen er fuld af. Nogle oplever at have flere synlige knopper end andre.
For eksempel er der de knopper du så på pikken. Det lyder som talgknopper. Det er bitte små hvidlige knopper, som indeholder fedtstof og hjælper huden med at holde sig fugtig, og undgå infektioner. Du nævner selv dine smagsløg, som noget man ville kunne få øje på, hvis man kiggede tæt på. Og sådan er det i høj grad med vores krop. Jo nærmere vi kigger, jo mere opdager vi, og det kan gøre os bange. Hvis det sker for dig at du bliver bange for at være syg eller smitte andre, så er det vigtigt at tale med nogen om det: En veninde, en forældre, en læge, os på sexlinien - anybody. Så kan du nærmere få be- eller afkræftet om det er noget at bekymre sig om, eller en måde kroppen ser ud på helt tæt, som du bare ikke har lagt mærke til før.
Når folk er smittede med HPV-knopper på kønsdelene ligner de sådan nolge små blomkål der er poppet ud på huden, der hvor smitten er. Du ville ikke være i tvivl om at den pik havde sygdomstegn, hvis den havde haft kønsvorter i udbrud.
- Det lyder til at du er rask, men har følt dig utryg. Og hvis du føler for det kan du også opsøge en lægeklinik, en gynækolog eller en åben sexsygdomsklinik, såsom vores klinik på Amager.
Du kan læse mere om Kønsvorter ved at klikke på disse links:
Sundhed.dk om kønsvorter (m. billede af smittet pik)
Og Sexlinien.dk om kønsvorter
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109