Spørgsmål:
Hejsa Jeg har er i behandling mod kondylomer og har 2 tilbage. Mit spørgsmål lyder: hvornår er det jeg ikke smitter mere/ kan have ubeskyttet sex? Vh Spørger

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Du kan begynde at have ubeskyttet sex igen, når dine kondylomer er helt væk. Vi vil anbefale dig at vente til der ikke har været nogle synlige kondylomer i mindst en uge, så er du mere på den sikre side. Der er altid en risiko for at man kan smitte med HPV, som er den virus der foresager kondylomer, når man først har fået den. Men risikoen er væsentligt mindre når man ikke har et udbrud.
Vi håber at du kan bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med os, vi har åbent på alle hverdage fra kl. 15 og 19. På telefonnummer: 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien