Spørgsmål:
Hej. Jeg har 2 pletter på mit pikhoved en af dem er lidt brune og den anden er lid rød i det. Jeg har også fået en knop på min forhud, hvad kan dette være?

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Pletter og knopper på penis kan være forårsaget af mange ting.
Det kan sagtens være noget helt fredeligt, som går over af sig selv, men det kan også være behandlingskrævende.
Hvis du har haft ubeskyttet samleje med nogen, kunne det f.eks være en sexsygdom. Herpes, Gonnoré eller kønsvorter. Generelt hvis der dukker knopper eller pletter op på pikken, er det en god ide at tage til lægen for at finde ud af hvad det kan være. Også så man ikke giver det videre til nogen andre, hvis det er en sexsygdom.
Hvis ikke du har haft ubeskyttet sex med nogen, er det mindre sandsynligt, at det er en sexsygdom, men man kan desværre godt være uheldig. Derfor vil vi uanset hvad, råde dig til, at tage et smut forbi lægen og få kigget på det. Når du beskriver, at der er kommet 3 forskellige ”knopper/pletter” på din pik synes vi, at det er smartest for at være på den sikre side.
Vi håber dette kunne hjælpe dig
Du er også altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien xx21