Spørgsmål:
Hej jeg er en mand på 22 år, der har haft et one night stand uden at jeg ejakulerede oppe i hende, men efterfølgende puttede mit lem ind i hende igen efter ejakulation. Jeg er derfor lidt bekymret for hvad chancen skulle være for at en pige kan blive gravid efter et one night stand med ubeskyttet sex?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Hvis din pik har været oppe i hende, uden kondom eller anden prævention mod graviditet, så kan der have været rester af aktive sædceller i den præsperm som kommer ud af en stiv pik. Og det kan en pige blive gravid af, selvom sandsynligheden er lille. Så selvom du ikke kom i hende, så er der løbet præsperm ud af pikken, som der kan være aktive sædceller i. Så I har haft afbrudt samleje, og det er ikke beskyttet sex.
Du kan se mere om afbrudt samleje ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109