Spørgsmål:
Hvor stor chance er der, for jeg kan være gravid, har p - Stav i den skulle virke Ca 1 åe endnu, Jeg har ikke haft min menstraion, og har de symptomer som en gravid har, Kæreste og mig vil tage en test snart

Svar:
Hej med dig
P-staven er en af de sikreste præventionstyper, der findes. Derfor er risikoen for graviditet meget meget lille. Der kan være mange grunde til, at en menstruation udebliver foruden graviditet. Det kan fx være stress, rejse, vægttab og meget mere. Vi vil dog anbefale at tage en test for god ordens skyld. Det har måske også en beroligende effekt på dig og din kæreste.
Såfremt din menstruation fortsat udebliver kan det være en god idé at ringe til din læge. Men tag den med ro for nu.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Vh Sexlinien, Xx130