Spørgsmål:
Jeg 21 og lige blevet gravid. Det var godt nok et uheld men mig og min kæreste har besluttet at få barnet. Mine forældre og mine veninder synes godt nok jeg er tosset men både mig og min kæreste glæder os til at være forældre. Vi har begge to en kort handelsuddannelse og begge job i butik og lejlighed sammen så økonomisk kan vi godt klare det. Men jeg har et sprøgsmål om graviditet og sex. Jeg har en gammel rar mandlig læge og synes virkelig det ville være akavet at spørge ham. Kan man godt dyrke sex som man plejer under graviditet eller er der noget man skal tage hensyn til? Mig og min kæreste har normalt sex to gange om ugen, ca. onsdag og lørdag. Vi bruger to stillinger, missionær og doggy. Er der noget vi skal lave om, er der noget der kan skade fostret? På forhånd tak for svar.

Svar:
Hej med dig, og tusinde mange tak for dit spørgsmål!
Hvor er det dejligt at din kæreste og dig glæder jer til at blive forældre. Det er trods alt langt vigtigere, end hvad alle andre burde tænke og mene.
Med hensyn til sex, er der faktisk ingen regler for hvilke stillinger man benytter. Sex kan på ingen måde skade barnet. Dog frarådes nogle former for hardcore S&M sex, hvis du er den modtagende part.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også altid kontakte os på vores chat eller telefonlinje. Vores nummer er 70 20 22 66. Vi har åbent på alle hverdage mellem 15 og 19.
Bedste hilsner Sexlinien