Spørgsmål:
ka jeg være gravid hvis jeg havde sex uden beskydelse men han kom ikke men så også fik min mes dagen efter men nu er det lidt over en måned sinde og min mens er forsinket i 5 dage

Svar:
Hej! Der bør ikke være nogen risiko for graviditet i den situation, du beskriver, men nogen gange er ens cyklus ikke som den plejer og nogen gange kan der også være enkelte sædceller i fyrens præsperm, så man kan blive gravid selvom han ikke får udløsning. Derfor kan risikoen for graviditet ikke helt udelukkes selvom det ikke ser ud til at der skulle være en risiko.
Hvis din menstruation fortsat ikke kommer, kan det altså være en god idé at tage en graviditetstest, fordi du har haft ubeskyttet samleje, så du kan være mere sikker på, at det ikke er en graviditet der gør, du ikke får menstruationen.
Det er normalt at menstruationen udebliver i nogle tilfælde selvom man ikke er gravid - det kan fx. være et højt arbejdspres eller højt fysisk pres.
Har du flere spørgsmål, kan du skrive igen - eller du kan ringe eller chatte med os. Vi er her på hverdage kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien, XX7.