Spørgsmål:
Jeg har nok altid været lidt for flirtende overfor min svoger, men til en familiekomsammen lørdag tog det desværre lidt overhånd. Med promillerne ind, røg fornuften ud - og jeg trak ham med ud bagved, hvor han hurtigt opfangede min hensigt. Vi afholdte os dog fra alm. samleje, da vi ikke havde kondom. Min mand er steriliseret, og jeg er derfor uden beskyttelse. Efter lidt oral underholdning lod jeg ham gøre sig færdig ved komme ned i mine trusser, for derefter straks at trække dem godt indsmurte op og hurtigt få bukser på igen, så vi kunne skynde os ind og fortsætte festlighederne. Det hang i luften at vi ikke var helt færdige med hinanden, og kort efter endte vi igen sammen ude bagved. Han ville op i mig, så det endte med vi havde analsex hvor han kom oppe bag i mig, og safterne fik igen lov til at sive ud i trusserne mens vi festede videre. Jeg har læst at sædceller ikke selv kan vandre op i livmoderen, men jeg er kommet i tvivl om jeg alligevel bør skynde mig at tage en fortrydelsespille for en sikkerheds skyld? Jeg har trods alt gået med to omgange frisk sæd i trusserne det meste af en dag. Ikke lige mit proudest moment, så måske det er bedst hvis det kan gå under radaren og vi kan undgå at breake det til mand og søs?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Sædcellerne kan ikke vandre op til livmoderen. Sæden skal ind i skeden, primært gennem penetrationssex (eller kunstig befrugtning) før det kan føre til en graviditet. Risikoen for at blive gravid uden penetrationssex (hvor han er inde i dig) er derfor meget, meget lille. Det lyder derfor ikke til, at du bør være nervøs eller behøver tage en fortrydelsespille.
Har du desuden overvejet at blive tjekket for sexsygdomme? Hvis I havde ubeskyttet sex vil vi i hvert fald anbefale dig at lade dig teste, da sexsygdomme kan smitte gennem ubeskyttet sex, hvis den ene part er bærer af en sexsygdom.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe herind igen på telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19.
Hilsen Sexlinien