Spørgsmål:
hej Jeg er bange for om jeg er gravid, selvom jeg er på p-piller og aldrig har haft noget problem med det før. Min menstruation kommer som regl altid på 4 dagen af min 7 dags pause på pillerne. Men dette månede var jeg ret nervøs så jeg tog en test første dag den var forsinket og dagen efter det. Hvor begge var negative. Når jeg skriver denne er det 4 dag af min uges pause på pillerne men har endu ikke fået den. Måske kommer den i løbet af dagen eller imorgen, men hvis ikke hvad gør jeg?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Hvis din menstruation ikke er kommet i løbet af i dag eller i morgen kan du tage endnu en test og se, hvad den siger. Derefter kan vi anbefale dig at kontakte din læge, hvis du fortsat føler dig usikker. Dog er graviditetstest 99 % sikre, hvis du har taget den dagen efter, din menstruation er udeblevet. At din menstruation ikke er kommet kan derfor skyldes andre ting end graviditet.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe eller skrive igen på telefon: 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15 - 19.
Hilsen Sexlinien
xx133.