Spørgsmål:
Hej, Hvis man tager en fortrydelsespille efter et uheld, og ens menstruation starter, er der så stadig risiko for at man er gravid? (Forsinkelsen var på ca. 4-5 dage). Tager en graviditets test på uge 3, men der er stadig 1 uge til det - vil bare være lidt mere tryg indtil da Mvh Pige, 17 år

Svar:
Hej med dig.
Vi er lidt usikre på hvad du mener med at du oplevede en forsinkelse på 4-5 dage.
Hvis det er en forsinkelse i menstruationen, kan en fortrydelsespille godt forsinke ens menstruation, men det at du får den tyder på at du ikke er gravid. En menstruation efter du har haft sex er generelt en rigtig god indikator for at du ikke er gravid, men det er altid en god ide at tage en test som du har planlagt. Hvis vi var I dine sko ville vi dog ikke gå og være bekymret :).
Vi håber at dette svarede på dit spørgsmål
Du er altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien