Spørgsmål:
Hej Jeg er 17 år, og har aldrig haft sex. Jeg er tit ret genert, og det er derfor virkelig svært at møde nogen, og jeg er også ret nervøs for min første gang, men jeg tror godt jeg har lyst. Jeg føler mig bare virkelig stresset omkring det, fordi hele min omgangskreds har haft sex for lang tid siden. Så hvordan skal man lige møde en?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Jamen, det kan jo starte med at være en som du bruger noget tid sammen med. Én du kan lave alle mulige andre fede ting med, og som du så kunne prøve at lave noget sexagtigt med senere. Måske ligge sammen uden så meget tøj. Eller give hinanden massage. Én du synes er sød og betænksom. For hvis du er stresset over det, kunne det godt være at det er for stort et skridt at hoppe direkte ud i, at have sex med en eller anden. Det kan være at du kan starte med at date nogen som du synes er nice, og så kan det ene tage det andet hen ad vejen. Det er helt okay at tage tingene i sit eget tempo.
Du kan se dig omkring på din skole/job eller i din vennekreds efter nogen som du kunne have lyst til at date, og så bare begynd at bruge mere tid sammen med dem. Vis dem at du er interesseret i dem, på din egen måde. Du kan også prøve at hoppe på en dating app for at tage på en blind date, eller spørge i din vennekreds, om nogen kender én der vil med på date. I behøver jo ikke at have sex. I kan starte med bare at lave noget nice sammen og hygge jer.
Du kan se mere om den første gang på sexlinien.dk ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109