Spørgsmål:
Hej, jeg er en dreng. Jeg har fornylig haft sex for første gang. Jeg blev i tvivl om hvad man gør efter udløsning. Skal man stoppe samlejet? Eller kan man godt blive ved? Skal man måske skifte kondom? Jeg vil også gerne have at min kæreste får en orgasme, men hvis jeg bliver nødt til at stoppe ved udløsning hvad gør jeg så?

Svar:
Hej med dig! Tak for dit spørgsmål.
Der er flere spørgsmål i din henvendelse – så lad os tage dem en af gangen. I forhold til dit spørgsmål om skift af kondom, så er det sådan, at man skal skifte kondom efter man har fået udløsning da der typisk vil være noget sæd der kan gøre, at kondomet kan springe. Derudover, så kan det glide lettere af og dermed være svært at have på penis, og så vil i ikke være beskyttede under sex. Derfor behøver i ikke at stoppe samlejet, så længe i begge har lyst til at fortsætte og synes det er dejligt. I kan eksempelvis fortsætte med at have sex ved at røre ved hinanden eller have oralsex. Vi antager, at din kæreste er en cis kvinde så derfor vil vi pointere, at de fleste kvinder har nemmere ved at få orgasme ved klitorisstimulation som for eksempel oralsex eller berøring fremfor penetrationstimulation. Hvis du har lyst til at læse mere omkring klitoris stimulation så kan du læse med her. Derfor gør det intet hvis du mister din rejsning, i kan sagtens fortsætte med at have sex og du/I kan måske også nå en udløsning mere.
Hvis du får brug for yderligere rådgivning, så er du meget velkommen, til at skrive til os på chatten eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage ml. 15-19.
Hilsen
Sexlinien