Spørgsmål:
Hej brevkasse Min kæreste og jeg har snakket om at have sex, men ingen af os har prøvet det før. For lidt tid siden ville vi prøve, men kondomet passede ham ikke, det var for stramt. Hvad skal man gøre for at finde det rette kondom, sådan at vi har et hvis vi igen har lyst til at prøve sex?

Svar:
Hej med dig og tak for dit gode spørgsmål.
Mange pakker kondomer har størrelsesmål på uden på pakken. Nogle pakker angiver cm mål og andre skriver bare størrelsen angivet i S-M-L-XL osv. Hvis I har pakken, som det kondom I prøvede at bruge kom i, kan I prøve at finde en størrelse større.
Der er også mulighed for at finde kondomer i specifikke mål, bl,a. fra mærkerne My size eller Mister size.
Vi håber at dette svarede på dit spørgsmål :)
Du er også altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien