Spørgsmål:
Hej jeg har brug for hjælp, når mig og min kæreste har sex bliver kondomet ved med at springe gør jeg noget forkert - og hvad gør jeg forkert??

Svar:
Hej med dig.
Hvad der helt præcist er årsagen til at dine kondomer sprænger, er svært at sige. Men kan forsøge at komme med nogle bud:
- Hvor gamle er de? Gamle kondomer hvis udløbsdato er overskredet, har større tendens til at springe.
- Er det for småt?
- Har du presset luften ud af "tutten" ude i enden, når du tager det på? (Det kan springe grundet for højt tryk fra luft og sæd)
- Er det blevet beskadiget, idet det blev åbnet? (Pres kondomet ned i den ene ende af indpakningen og åben det i den anden.
- Hvis I bruger glidecreme, skal den være vandbaseret, da det ellers kan opløse kondomet.
- Hvis man har lidt hårdere sex, som udfordrer kondomet.. :)
Hvis ingen af ovennævne årsager kan forklare det, så prøv alligevel at skifte kondomer og se om problemet løser sig selv.
Vi håber, at det var svar til dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Bh fra Sexlinien, xx135