Spørgsmål:
Jeg havde sex med min kone igår og jeg havde kondom på og da vi var færdige var det væk, tror det er oppe i hende endnu. Er det farligt? Hvad skal vi gøre??

Svar:
Hej.
Hvis du har mistanke om, at kondomet er oppe i din kone, skal du/I tjekke, om det er oppe i skeden og derefter tage det ud. Det kan din kone gøre ved at mærke med sine fingre og hun kan også bruge et spejl til at se efter. Det er vigtigt, at få det ud hurtigst muligt, da det kan forårsage infektioner, hvis det sidder længe i skeden.
Det kan dog også ske, at kondomet ryger af under sex, hvis det ikke har siddet korrekt, og at det i stedet ligger skjult et sted dér, hvor I havde sex.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive eller ringe igen på chat, brevkasse eller telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien