Spørgsmål:
Hej Jeg er en pige på snart 16, med en kæreste på 17. Vi har ikke været sammen så længe, og vi har ikke lavet noget specielt intimt. Men når vi tungekysser og jeg kysser ham på halsen, bliver han selvfølgelig tændt. Hvis vi så er gået lidt til den, og vi så holder en pause, så bliver han øm og som han selv udtrykker det, så er der “noget der bygger sig op”. Her den anden dag, var han blevet ret øm og skulle på arbejde senere. Så efter jeg var taget hjem onanerede han for at lette presset, så det ikke var så ømt. Heraf kommer mit spørgsmål, for så nævnte han bare at det ikke rigtig havde hjulpet, og jeg tænkte bare på hvad det skyldes? Hvorfor bliver han ved med at være øm og føle det her pres, selvom han har prøvet at lette det? Mvh. En forvirret pige

Svar:
Hej med dig
- Og mange tak for dit spørgsmål!
Det kan være at det har noget at gøre med hans høje sexlyst. I puberteten har de fleste en større sexlyst på grund af hormonaktivitet. Og hvis I to oven i købet hygger sammen og tænder hinanden, så kan det sagtens være at han er fyldt op med lyst. Og det er helt fint at han onanerer for at tage trykket. Senere i puberteten bliver hans sexlyst sandsynligvis mindre overvældende for ham. Det kan føles lidt vildt, når det er helt nyt, at man ligger og nusser med nogen.
Du kan se mere om drenges pubertet på sexlinien.dk, ved at klikke hér.
Du kan se mere om pigers pubertet på sexlinien.dk, ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109
Pige/Kvinde på _ år