Spørgsmål:
Hejsa, jeg har her på det seneste lagt mærke til at det er begyndt at gøre lidt ondt omkring det nederste af pikhovedet når jeg onanere, der er også nogle små hvide knopper langs siderne, er det noget jeg burde bekymre mig om?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Der kan være flere grunde til, at det gør ondt omkring pikhovedet, når man onanerer.  Det kan fx. skyldes at pikstrengen er for kort, eller at huden på den nederste del af pikhovedet er blev tyndslidt, fordi man har onaneret meget i en periode. Vores råd til dig er derfor, at du kan prøve at tage en pause med at onanere i nogle dage og se om det ikke bliver bedre. Hvis du fortsat er generet, vil vi anbefale at du kontakter din egen læge og får det tjekket.
De små hvide knopper er med al sansynlighed talgknopper. De er helt ufarlige og almindelige at have. Du kan læse mere om talgknopper her eller søge på billeder af det på google for at se, om det ligner dem, du selv har.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien
Dreng/Mand på _ år