Spørgsmål:
Hej sexlinien. Håber virkelig i kan komme med et svar som i er helt sikre på og i ikke er usikre, For har aldrig hørt om dette før jeg læste på nettet. Jeg målte min penis for noget tid siden og fik den til 12 cm. Jeg læste så på nettet at jeg hsr mål den forkert. Men skal nemlig presse linialen ind mod huden imens penisen er stiv, til man rammer skambenet. Så fik jeg den til 14 cm. Så spørgsmålet er har jeg målt rigtig, og betyder det så at min penis er 14 cm? Andet spørgsmål er, hvis jeg taber mig kan min penis så se større ud, på den måde at fedtet vil fjerne sig ved skambenet og mere af penisen vil være synlig? Jeg har noget fedt på kroppen, så ville 100% starte med tabe mig hvis det passer at mere af ens penis vil være synlig?

Svar:
Hej og tak for dine spørgsmål!
I de undersøgelser af penisstørrelse, som er de mest troværdige, har man målt fra kønsbenet (det man tidligere kaldte skambenet) og op til spidsen af pikhovedet.
Det vil altså sige, at det nok er mest 'korrekt' at sige, at din penis er 14 cm.
Vi vil dog også sige, at uanset, hvordan du måler din penis - om du får den til 12 cm eller 14 cm - så er pikken jo den samme. Og den er god, lige som den er!
Den gennemsnitlige pik er omkring 13 cm, men man kan have et dejligt og nydelsesfuldt sexliv både med en penis der er større og mindre end det. Ofte er det slet ikke størrelsen på ens penis, der afgør om man er en god og attraktiv sexpartner, men derimod om man er opmærksom på sin partners nydelse og seksuelle behov, og er villig til at være åben og nysgerrig på forskellige måder, man kan have sex - og ikke kun traditionel penetrationssex (sex hvor en pik kommer ind i en skede). Sex med munden og hænderne er ofte mindst lige så nydelsesfuldt.
I forhold til det med vægttab, så giver det god mening, at penis vil kunne se lidt større ud, hvis der kom mindre fedt i og omkring skridtet. Selve penis vil dog stadig være den samme, og som sagt, er der, ud fra det du har beskrevet, slet intet galt med den! Du kan altså godt prøve at tabe dig, men det skal nok mest være fordi, du synes det kunne være rart at dyrke mere motion eller spise sundere og få nogle af de generelle sundhedsfordele, som kan komme ud af det.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140
Dreng/Mand på _ år