Spørgsmål:
Hey! Jeg undrede mig bare over om man kan holde i sæd i røvhullet i en hel dag. Altså er det sikkert? Dette er et dybt seriøst spørgsmål da det er en kink ting mellem mig og min kæreste. Han er en transmand (født kvinde) hvis det hjælper.

Svar:
Hej med dig!
Det kan I roligt gøre, hvis I kan få det til at fungere for jer. Sæd er ikke farligt. Det består primært af sædceller og sekreter fra forskellige kirtler i de indre kønsdele.
Væsken indeholder også fedt, kalk, hormonstof, hvide blodlegemer og afstødte cellerester. Det er ikke noget, der er farligt at få op i numsen. Dog kan det måske virke hudirriterende for nogen, da sæd er lidt basisk. Så hvis det begynder at svie eller blive rødt og ømt, så skal det ud. En anden ting, som er værd at vide er, at ens bækkenbund og ringmuskel måske bliver lidt utilfreds, hvis man går en helt dag og kniber sammen (uden at slappe af ind imellem). Vær derfor opmærksom på, hvordan musklerne reagerer, og hvis der opstår gener så slap af i musklerne.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at kontakte os igen på chatten eller på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien, XX131
Transperson/transkønnet på _ år