Spørgsmål:
Hej jeg er jomfru og har onaneret næsten hver dag i en hel uge. Jeg har sidst haft min menstruation for 11 dage siden. I dag, da jeg var på toilettet kom der hel rød blodig slim ud (det er ikke noget som er sket før). Jeg er bekymret, er det normalt?

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål!
Der kan være flere grunde til, at man får en blødning mellem sine menstruationer. Og de fleste er helt ufarlige!
En blødning mellem menstruationer (uregelmæssig blødning) kan for eksempel skyldes en rift i skeden, hvis man har haft sex. Du skriver, at du har onaneret hver dag i en uge, så måske du kan have fået lavet en lille rift, eller fået irriteret slimhinderne i skeden lidt? Det er helt ufarligt med en lille rift, og er noget der går over af sig selv i de fleste tilfælde.
Nogle får også pletblødninger i forbindelse med ægløsning.
Man kan også få noget, der hedder en polyp, (en lille harmløs udvækst) som sidder på livmoderhalsen. Polypper kan give pletblødninger mellem menstruationerne og også blødning efter sex.
Hvis blødningen gentager sig, skal du kontakte din læge.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål!
Ellers er du altid meget velkommen til at kontakte os på chat eller telefon: 70 20 22 66 alle hverdage klokken 15:00-19:00.
Du kan også læse mere på vores hjemmeside: Sexlinien.dk
Hilsen Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år