Spørgsmål:
Hej jeg er en 15 årig dreng, vis penis hovede hele tiden er rødt og har noget hvidt snask, jeg hsr prøvet at Google om det var normalt men kom bare frem til at jeg måske har betændelse i den. Er det rigtigt?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Et penishoved som er rødt og med hvidt snask, kan godt tyde på at noget ikke er, som det skal være.
Penishovedet kan blive rødt af flere ting, men det kan også bare være, at det er blevet rødt af at have onaneret eller rørt meget ved den. Ligesom din hud bliver rød, hvis du klør meget på den. Det er også almindeligt at der dannes lidt hvidt snask bag forhuden, hvis der går nogle dage mellem man har vasket sig. Det er det, som nogle kalder for nakkeost. Men hvis der kommer hvidt snask ud af urinrøret – altså det hul som sidder midt på penishovedet, kan det tyde på svamp eller en anden infektion. Du skal til læge for at få vurderet dine symptomer og få mulig behandling.
Lægen er vant til at tale om de her emner og er professionel.
Vi håber at dette er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 til 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
SexlinienXX138
Dreng/Mand på _ år