Spørgsmål:
Hej, jeg har gået at tænkt over hvornår det giver mening at få en forhuds operation. Mit problem er at hver gang jeg har sex så gør det næsten altid ondt. Jeg er næsten altid bange for at min pikstreng sprænger igen, og for mig forhindrer det lidt min evne. Jeg har hørt en hel del om at ens forhud gør oplevelsen bedre siden det laver naturlig glide krem. Jeg har også hørt at hvis min pikstreng sprænger igen er der stor chance for at forhuden skal væk. Min pikstreng har varet sprunget før. Men kun halvt så den kunne godt hele igen. Der er også det der med at når min tissemand er stiv så er den øm alstå jeg vil helst undgå at tage forhuden tilbage med mindre jeg gør den ren. Jeg vil gerne vide om det er “grund” nok til at få en behandling siden det er mere et quality of life problem en det er et “vigtigt” problem. Og også hvordan det kan blive behandlet

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Smerter ved forhuden som forringer ens livskvalitet er et vigtigt problem. Det skal nemlig ikke gøre ondt, når man har sex eller får stiv pik. Derfor er det vigtigt, at du kontakter din egen læge og bliver undersøgt.
Vi kan desværre ikke afgøre, om du skal have en forhudsoperation eller ej, da det kræver en lægefaglig vurdering. Men for langt de fleste kan problematikken løses med en steroidcreme, man smører på det forsnævrede forhud og altså uden en operation. Cremen kan hjælpe forhuden med at udvide sig. Hjælper behandling med creme ikke, kan man få lavet et lille, udvidende snit eller fjerne en lille smule af forhuden ved en mindre operation.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien