Spørgsmål:
Jeg har nok mere en opfordring end et spørgsmål. Håber ikke det gør noget for jeg ved ikke hvor jeg ellers skal komme af med det. Det er til drengene: Vil i ikke godt være søde ikke og presse os på baghovedet når i får bj? Det er altså sygt ubehageligt og jeg oplever det gang på gang og jeg ved at mine veninder også oplever det. Jeg ved det ikke er ond vilje for jeg instruerer altid omhyggeligt inden vi skal igang at i bare skal lade mig bestemme farten men når i bliver tændte så har i det med at glemme det. Så kære drenge: Vi vil rigtig gerne have jeres pik i munden men vi vil altså selv styre det. Hvis i presser vores hoved ind mod jer så føles det altså som om man bliver kvalt. I skal holde jeres hænder for jer selv og lade os bestemme farten. Please! Håber det var i orden jeg lige kom med en opsang!

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Der er mange vigtige ting i din opsang. Det er ubehageligt når nogen presser en til noget, som man ikke har lyst til, for eksempel at holde hovedet fast under blowjob. Det du skriver handler om samtykke og du er god til at sige tydeligt fra inden blowjobbet starter. Selvom drengen nyder at få et blowjob, skal han respektere dine grænser. Hvis du oplever, at nogen holder dig fast uden dit samtykke, skal du sige fra. Der skal være samtykke til sex og det er alle involverede har ansvar for at sikre, at de har givet og modtaget samtykke. Samtykke kan gives med sit talte sprog, sit kropssprog, lyde, ansigtsmimik, øjenkontakt og initiativ. Under blowjob er det svært at tale, og derfor skal modtageren være særligt opmærksom på dit samtykke i denne situation.
Idéen med at presse baghovedet under blowjob kan komme fra porno, hvor der ikke er samme fokus på samtykke. Det er vigtigt at huske på, at sex på pornofilm og sex i virkeligheden ikke er det samme. Sex skal være rart for alle. Din opsang er givet videre.
Vi håber at dette kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret  70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien