Spørgsmål:
Hej. Jeg har efterhånden gået 3 år uden sex, og vil gerne snart i gang igen. Mit spørgsmål går på hvordan dette kan lade sig gøre som single, uden at få en dårlig oplevelse? Jeg ønsker ikke noget forhold, da mine sidste mange kærester har været meget kontrollerende, så jeg nyder min "frihed". Jeg er dog somsagt nervøs for at få en dårlig oplevelse, hvis jeg tager på swingerklub eller gør det med en tilfældig fuld fyr på en bar, særligt når jeg er så utrænet i det efterhånden. Håber i kan hjælpe med rådgivning:-) Mvh

Svar:
Hej! Mange tak for dit spørgsmål!
Det lyder da dejligt at du har lyst til at komme i gang igen. Det lyder hårdt med dine sidste par kærester, men skønt at du nu nyder din frihed!
Helt forståeligt at du er lidt nervøs i forhold til at få en dårlig oplevelse, og det nok en ret normal følelse at have når man gerne vil score eller have sex med nogen. Der er mange som bruger dating aps og som har gode oplevelse med dette. Her kan du også skrive hvad dine ønsker og behov er, i forhold til at du ikke ønsker dig et forhold. Men her er du jo heller ikke sikret en god oplevelse. Men måske hvis i har lært hinanden at kende via chat, inden i mødes, kan det være det føles mere trygt?
Jeg tænker også at dine egne bud er ret gode, hvis du så score en i byen eller møder en på svinger klub, kan det være en mulighed, at du snakker med dem om inden i skal have sex, om at du faktisk er lidt nervøs. At være åben omkring det kunne være med til at skabe en bedre oplevelse for dig.
Håber du kunne bruge svaret til noget. Hvis ikke eller du har brug for noget bliver uddybet, kan du altid skrive til os på chatten eller ringe til os på tlf. 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem 15-19.
Bedste hilsner