Spørgsmål:
Hej. Min kæreste og jeg har været sammen i ca 2 mdr. fra begyndelsen af, har han fået rifter på forhuden. Der kommer hele tiden nye. Jeg har fået tjekket min spiral om det kunne være den, men det siger lægen at det ikke er. Nu er pikstregen også fået rifter( vi tror ikke den er helt revnet endnu). Jeg er våd når han stikker den ind. Vi ved ikke rigtig hvad der gør det. Om det er mig eller ham “der er noget galt med”

Svar:
Hej :)
Det lyder som om at din kæreste måske har en forhudsforsnævring. Når du forklarer, at han får rifter på forhuden og pikstrengen nu også er begyndt at drille – lyder det som det mest oplagte.
En anden mulighed er, at det kan skyldes en infektion som feks en sexsygdom. Det kommer jo meget an på hvordan sårene ser ud. Hvis der feks har været nogle blærer, der kunne indikere at det kunne være herpes. Noget andet kunne være svien på penishovedet, eller smerter når han tisser – det kunne tyde på for eksempel klamydia eller mycoplasma.
Man kan også få forhudsforsnævring som følge af en sexsygdom.
Under alle omstændigheder er det en god ide, hvis han tager til lægen og forklarer dem situationen. Uanset om det handler om forhudsforsnævring eller en sexsygdom, kan de hjælpe ham bedst. Såfremt, at der er tale om en forhudsforsnævring er behandlingen normalvis bare noget creme man smører på.
Det tænker vi ville være rarest for jer begge to, så i kan have sex uden bekymringer :)
Vi håber dette svar kunne hjælpe dig
Ellers er du altid velkommen til at skrive til os eller ringe på 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien