Spørgsmål:
Jeg har tit problemer med at holde længere tid i sengen, simpelhen fordi jeg føler jeg ikke kan klare mere. Det gør både ondt men også en følelse af overbelastning. Jeg har tænkt om det er størrelsen/længden, men jeg tror det er mig. Jeg bliver våd og tændt af min partner, og har prøvet forskellige stillinger (nogle bedre end andre) men jeg vil gerne kunne give min partner helepakken. Jeg ærger mig meget over det, og fylder meget i mig. Jeg får lavt selvværd og synes min partner fortjener at være sammen med en der kan tilfredsgøre ham, som jeg ikke kan :( Har i nogle bud eller skal jeg kontakte læge?

Svar:
Hej med dig
Det at få ondt eller blive overbelastet under sex kan ofte gå væk af sig selv, og det er absolut ikke noget som kommer til at vare resten af dit liv.
Du skriver, at du gerne vil tilfredsstille din kæreste, og det kan vi godt forstå. Nogle gange er man nødt til at finde ud af, hvad man selv har lyst til, før man kan tilfredsstille en anden. Og nogle gange når man så meget gerne vil have kroppen til at gøre noget, som den ikke er klar til, kan den ende med at gøre det modsatte. Du skriver jo, at du er våd og har lyst til din kæreste. Er du våd nok? Kan du mærke den brændende følelse i kroppen der siger, at du vil have sex, eller det mere en bekymret følelse af, at du kommer til at føle dig overbelastet igen, selvom du meget gerne vil være sammen med din kæreste?
Når du skriver, at du ikke kan holde i lang tid, men har lyst til at tilfredsstille din kæreste, kan vi forestille os, at du nogle gange har fået dig selv til at være i det, selvom det gjorde ondt. Nogle gange når man tvinger kroppen til at gøre noget, som den ikke er klar til, vil den instinktivt reagere næste gang du prøver at gøre det. Så når det føles overbelastende at have sex og du tvinger dig selv til at holde mere, vil din krop give modstand, og det kan blive en negativ spiral.
Har du prøvet at dele dine tanker med dine kæreste? Du kan for eksempel fortælle ham, at du har et stort ønske om at være sammen med ham, men lige nu har du brug for at du giver din krop den opmærksomhed, som den har brug for. En øvelse kan være, at I stopper med at have pik-i-skede-sex, når du mærker, at du ikke har lyst. I kan altid komme tilbage til det, når du føler dig klar. Husk på at sex ikke kun handler om at have pik-i-skede-sex. I kan nyde at lægge sammen, kysse, kramme, have oralsex og gøre alt hvad I synes føles godt. Det andet vil højst sandsynligt komme med tiden.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive på chatten eller ringe herind på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
Hilsen Sexlinien