Spørgsmål:
Jeg vil gerne have en kæreste, men min bolleven vil pt ikke have forpligtigelser såsom en kæreste. Jeg kan måske mærke at mine følelser begynder st blive lidt mere end godt er. Vi har kendt hinanden i 2 en halv måned. Skal jeg bryde relationen, for ikke at blive såret? Jeg tror stadig jeg kan håndtere mine følelser. Vi siger til hinanden at “ du er sgu lidt sød”. Hvad siger I?

Svar:
Hej og velkommen til!
Vi kan ikke give dig et konkret svar på, hvad der er det rigtige at gøre - men måske vi kan hjælpe dig ved at give vores besyv med, som forhåbentligvis kan give dig stof til eftertanke, og dermed skabe mere klarhed.
For det første lyder det som om, at I egentlig har taget hul på samtalen. I hvilket omfang I har været ærlige overfor hinanden, ved kun du.
I alle relationer - og især seksuelle/romantiske - er det vigtigt, at man ærligt kan dele sine følelser og ønsker for relationen på sigt.
Du skriver, at du er ved at blive vild med hende, mens hun giver udtryk for, at hun ikke søger et fast parforhold - ihvertfald ikke lige nu.
Har du fortalt hende om dine ønsker? Hvis ikke, hvad holder dig fra at være ærlig? Er det stolthed, frygten for at blive afvist eller noget helt tredje?
Undersøg hvad der holder dig tilbage - og udfordrer det. Jo mere information du får, jo bedre kan du tage et valg om, hvordan du vil navigere i relationen - selv hvis det betyder, at du afslutter relationen helt.
Hvis du ikke har lyst til at afslutte relationen, kan I måske skabe nogle rammer for, hvordan I passer på dine/hinandens følelser.
Det kan være, at I skal have nogle guidelines for hvordan og hvor ofte i ses. Det kan virke lidt koldt, men hvis du vil lære at kontrollere dine følelser, kunne det måske være et forsøg værd.
Måske kan det også hjælpe dig, at træde et skridt tilbage og kigge på det store billede. Hvad søger du? Leder du efter en kæreste? For så kan noget tyde på, at du leder det forkerte sted. Selv hvis hun på et tidspunkt gerne vil have en kæreste, kan det være at hun ikke har lyst til at være kærester med dig.
Ultimativt har du ansvaret for at passe på dig selv, også hvis det betyder, at du skal tage et valg der lige nu og her gør ondt. Det kan være svært at give slip på et menneske man synes er sød, men på længere sigt kan det være nødvendigt, hvis man vil finde en partner, som søger det samme.
Vi håber vi har hjulpet dig lidt på vej! Du er altid velkommen til at skrive ind på chatten eller ringe ind på vores tlf (70202266). Vi har åbent alle hverdage fra 15.00-19.00.
Mange hilsner,
Sexlinien