Spørgsmål:
Hej jeg er en pige på 17, jeg har en super god drenge ven som går i min klasse. Vi går på nuværende tid i 2g, hvor ham og jeg har gået og flirtet lidt for sjov det meste af tiden, men ret meget her i 2g, vi kyssede faktisk også en gang i 1g. Nu er både mine veninder, men også mange af hans venner, er begyndt og sige sådan noget med at vi godt kan lide hinanden og at vi så meget burde blive til noget. Mit problem er bare at jeg er begyndt og tænkte mega meget over det. Jeg er faktisk begyndt at tænkte rigtig meget på ham, det er super forstyrende for mig. Jeg bliver nemlig lidt ked af når jeg kan se at han ikke er i skole eller sådan noget. Så mit spørgsmål er om jeg har gaslighted mig selv til at tro at jeg kan lig ham, fordi at alle siger det eller om der er mulighed for, at jeg kan lig ham i det vi faktisk har gået og flirtet i en længere periode, og at jeg også synes at han er en rigtig sød fyr.

Svar:
Hej!
Når dine venner giver udtryk for, at de synes, at I burde blive til noget, kan vi godt forstå, hvis du måske bliver påvirket af det. Og at det kan gøre dig i tvivl om, hvad du føler for fyren. Det er dog kun dig, der kan vide og mærke, om du er vild med ham fyren. Det kan vi desværre ikke fortælle dig. Men vi kan godt forstå, at det kan være svært lige at finde ud af. Nogle gange kan man godt blive vild med idéen om at være vild med én. Og så kan man blive lidt i tvivl om, hvordan man egentlig føler. Men du kan prøve at lægge mærke til, hvordan du får det i kroppen, når du er omkring ham, taler med ham, tænker på ham, eller hænger ud med ham? Kilder det i maven, er der helt stille, eller noget andet? Følelser er desuden meget skiftende, så nogle gange skal man lige give det lidt tid; det kan være du har det på en anden måde om en måned eller at du er sikker på, at du synes han er rigtig sød?
Uanset hvad, håber vi at vores svar måske har givet dig lidt nye perspektiver på din situation. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe herind igen. Vores telefon nr. er 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien.