Spørgsmål:
Hvis man er usikker på om man har en eller anden sex men det er meget langtid siden antag at det 2 år siden man har tænkt at man har og man så ikke bliver testet er det så forsent efter så langtid at redde den ?

Svar:
Hej!
Tak for dit spørgsmål.
Det ligner lidt, at du har glemt et ord, men vi antager, at du mener sexsygdomme
Man kan sagtens blive testet for sexsygdomme, selvom det er lang tid siden, at man har haft sex eller mistanke om, at man har en sexsygdom. Nogle sexsygdomme kan kroppen selv slå ned.
Hvis man får påvist en sexsygdom, så får man behandling for denne. Også selvom det er lang tid siden, man har fået den.
Vi håber, at det var svar nok på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os på 70202266. Vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Hilsen Sexlinien