Spørgsmål:
Min kæreste har fået en mani med at hver gang vi overnatter sammen, så kommer han ud over mit ansigt mens jeg sover. Det er sket HVER gang vi har sovet sammen de sidste 4-5 måneder. Jeg opdager normalt ikke noget før jeg vågner om morgenen. Altså det er ok med mig men jeg forstår bare ikke hvorfor han synes det er så fedt. Jeg har prøvet at spørge ham hvad han får ud af det men får ikke rigtigt noget svar. Kan i forklare mig det? Er det normalt drenge synes det er fedt? Han siger bare jeg er så smuk med hans kunstværk i ansigtet. Når vi har sex vil han også helst komme mig i hovedet. Jeg undrer mig bare - når jeg bare får min orgasme, så er jeg ret ligeglad med hvor han sprøjter henne.

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Han havde ikke fået dit samtykke inden han begyndte at komme ud over dig, når du sover. Og han har ansvar for at få dit samtykke til at dyrke sex på de måder han har lyst til. Måske synes han det er fedt, fordi han ser det i pornofilm eller hører om det fra venner. Men i stedet for bare at gøre det, kunne han så ikke komme og foreslå det for dig, imens du er vågen? Det er ikke almindeligt bare at gøre ting ved sin kæreste, når de sover. Mange ville føle sig utrygge og forlange en forklaring, ligesom du har spurgt din kæreste, hvad det handler om? Når man ligger og sover kan man jo ikke sige til og fra. Og man kan ikke lige spørge en der sover om samtykke, for de sover. Det er vigtigt at I kan tale om det og han lytter til hvad du synes er okay og ikke okay.
Vi tænker også på: Hvad ville din kæreste sige til at du kom ham i ansigtet, imens han sov? Eller tissede på ham, imens han sov, bare fordi det tænder dig? Måske har din kæreste ikke rigtig tænkt meget over, hvordan det føles at være dig i den situation, og mest tænkt på sin egen lyst. Og når han gør det uden at du er klar over det, så er det sex uden samtykke.
- Måske kan du prøve at vise vores svar til din kæreste og snakke med ham om jeres grænser. Der må findes en måde, hvor I kan tale om at prøve nye ting i jeres sexliv, uden han bare gør noget ved dig, og ikke rigtig vil forklare det, eller tage ansvar for det.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109