Spørgsmål:
Hej Jeg har for ca. 14 dage siden været sammen med en fyr. Har fået noget der ligner menstruation, taget 2 negative graviditetstest plus at vi brugte kondom, som ikke sprang. MEN jeg har kastet op de sidste 4 morgener. Er jeg safe, eller ville i råde til lægebesøg? Måske opkasten er andet. Mvh.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Når du både har brugt kondom og har to negative graviditetstests, så er risikoen for at du er blevet gravid enormt lille.
Derfor er der nok en anden årsag til, at du nu kaster op om morgenen, og at du har fået en menstruationslignende blødning.
De symptomer, som du beskriver kan forårsages af mange forskellige ting.
Derfor er det også svært for os at komme med et bud på, hvad de præcis skyldes her på brevkassen, da vi ikke kan spørge nærmere ind.
Derfor vil et lægebesøg være en rigtig fin idé - også selvom du formentlig ikke er blevet gravid.
Hvis du gerne vil tale mere grundigt med os om dit problem, er du også meget velkommen til at bruge vores chat eller at ringe til os på 70 20 22 66.
Vi håber at vores svar kan være en hjælp.
Venlig hilsen Sexlinien. xx140