Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 13 år der onanere men jeg så på YouTube at man mister testosteron af at onanere og se porno er det rigtigt og kan det ske for mig

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Det passer ikke, at man mister testosteron af at onanere, og onani er heller ikke usundt eller farligt på nogen anden måde. Du må gerne onanere og se porno - også flere gange om dagen, hvis du har lyst.
Det eneste tidspunkt hvor onani er skadeligt er, hvis man føler at lysten til at gøre det fylder så meget, at det ødelægger andre dele af ens liv. Der er dog ikke noget i det, som du skriver, der får os til at tro, at du har det problem.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål! Hvis du gerne vil have yderligere rådgivning, er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140
Dreng/Mand på _ år