Spørgsmål:
Lidt tid efter min kæreste og jeg har haft samleje begynder han at få flager på sin pik. Jeg tænker det er en blanding af mit udflåd og hans sæd som størkner. Han siger at han aldrig har oplevet det før ved tidligere samleje, men det har jeg. Synes det er lidt pinligt og ved ikke om det betyder at der er noget galt med mig forneden. Men er det normalt?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Det lyder ikke til, at der er noget som helst galt med dig. Som du selv beskriver kan udflåd og præsæd blive til flager, når det størkner. Det er helt almindeligt.
Det er meget forskelligt fra pige til pige, hvor meget udflåd der kommer. Mængden af udflåd skifter også hos den samme pige alt efter, hvor hun er i sin cyklus.
Mængden af udflåd afhænger blandt andet af kvindens hormoner, og generelt har yngre kvinder mere udflåd end ældre.
Man kan desværre ikke gøre så meget for at ændre, hvor meget udflåd man selv får. Men måske det ville være rart for dig at vise din kæreste det her svar, så du ikke behøver føle dig pinlig over din krop? Det er udtryk for, at din krop fungerer helt som den skal, når der kommer udflåd under sex. Det tænker vi, at din kæreste bør være glad for, at den gør.
Hvis din udflåd ændrer farve til grønligt eller brunligt, eller bliver ildelugtende bør du tage til lægen, da det kan være tegn på en sexsygdom eller skedebetændelse. Du kan læse mere om udflåd på vores temaside her
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien