Spørgsmål:
Kære sexlinien, Jeg skriver, da jeg efterhånden er rigtig frustreret. For cirka 6 måneder siden mødte jeg en rigtig sød fyr, og får 2 måneder siden blev vi kærester. Jeg er rigtig forelsket, hvilket jo selvfølgelig er dejligt. Mit problem er bare at vi endnu ikke har haft sex. Vi kysser og nusser, men det er aldrig lidenskabelige kys. Vi har også udforsket hinandens kroppe en smule, ved at give finger og handjob, men det er bare aldrig blevet til mere. Noget som jeg værdsætter rigitig meget i et forhold er kærtegn og intimitet, og derfor der dette sindssygt frusterende. Det er ikke fordi han ikke komplimenterer mig, men det virker heller ikke som om der er den store lyst. Jeg har ville give det tid, fordi jeg tænkte det måske kunne være det ville komme. Jeg kunne rigtig godt tænke at snakke med ham om det, men jeg har utrolig svært ved hvordan jeg skal sige det, så det både er tydeligt hvad jeg mener og uden jeg overskrider hans eventuelle grænser på dette område. Har i nogen gode råd?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Det kan jo godt være at du kommer til at overskride hans grænser ved at tale om sex, hvis han ikke plejer at gøre det. Men vi mennesker overskrider også hinandens grænser, især når vi er meget tæt på hinanden, som kærester jo er. Det lyder som om du bliver frustreret fordi du holder igen med din sexlyst. Og det kan være at regnskabet ikke går op for dig, følelsesmæssigt. Det tyder i hvert fald på, at du kunne bruge en række af snakke med ham om de her følelser. Sex kan sagtens være et behov, og for ikke at brænde inde med det, så kan du prøve at sige det som det er, og se hvad der sker. måske i stil med: "Jeg har lyst til dig, og at vi har mere sex sammen. Kan vi ikke prøve dét her .... sammen?"
Din kæreste kan jo godt have mindre lyst til sex, generelt. Det svinger, hvor meget sexdrive mennesker har. Og det er også forskelligt, hvor meget sex et par har sammen. Det er jo to unikke mennesker, sat sammen i et unikt forhold. Det kan gå alle mulige veje. Så det er bare for at sige: kærestepar er ikke ens - heller ikke i forhold til sex.
Og det lyder rigtig godt at du tænker over, hvad der betyder noget for dig i et forhold. Hvad får dig til at vælge det her kæresteforhold? Og er der ting du gerne vil prøve at ændre på, sammen med din kæreste?
- Det kan jo også være at du får nogle flere ærlige snakke med din kæreste, hvis du prøver bare at være helt ærlig om dine tanker, følelser og behov.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109