Spørgsmål:
Hej Sexlinjen Jeg er en fyr på 21, som endnu ikke har været så heldig at have haft sex endnu. Ja, jeg ved godt, det er mærkeligt, for det er nok nemmere at finde 10 veganere i Jylland end at finde én eneste jomfru på 21 år. Men jeg håber og tror selvfølgelig på, at det nok skal blive min tur i en nær fremtid. ?? Nå, men jeg har et par spørgsmål - for jeg er en anelse i tvivl om jeg, og mit lem, overhovedet er klar til at have sex. Der er flere ting, jeg ikke er tilfreds med. Jeg håber derfor ikke, at det her brev bliver for langt og bredt, men jeg prøver at slå flere fluer med ét smæk: For det første er min penis skæv. Jeg synes ikke, det er ekstremt, men alligevel nok til at jeg er i tvivl om, om det kan blive en udfordring. Jeg vil tro, at den er ca. 20-30 grader skæv til venstre side. Udover det har jeg små hvide knopper på kanten af pikhovedet, som har været der så længe, jeg kan huske. Der kommer hverken færre eller flere. Hvad det er, er jeg slet ikke sikker på, men muligvis talgknopper eller “spiculae”, som jeg har læst om på jeres hjemmeside. Eller måske det der hedder “pearly penile papules” - billederne der kommer op kunne godt ligne det, selvom det ikke er så ekstremt, som nogle af billederne. Faktisk skal man nok ret tæt på, før man overhovedet lægger mærke til det. Men tror I alligevel ikke, at en potentiel sexpartner måske vil kunne finde det ret ulækkert og frastødende? Det ville jeg nok selv. Som om ovenstående ikke var nok, har jeg også det problem, at jeg kommer ret hurtigt. Hvis jeg starter med stiv pik og giver den gas, kan jeg ofte uden problemer komme på under 2 minutter. Er det ikke lige hurtig nok??? Og jeg tænker kun, det går hurtigere, når det er rigtig sex. Jeg er bange for, at en potentiel sexpartner derfor vil blive utrolig skuffet. Hvordan kan man sørge for at vi begge bliver tilfredse? Måske en måde er at spørge, om man må f.eks. slikke eller røre ved hende først dernede, for at hun også “får noget ud af det”? Men alligevel føler jeg, at der lidt er en forventning om, at man bare får i gang med pikken i fissen med det samme - så at gøre det andet både vil være svært og akavet. Selvom det måske er nemmere at finde 10 veganere i Jylland end at finde én eneste jomfru på 21 år som mig, håber jeg alligevel, at det nok skal blive min tur i en nær fremtid. Men når alt er taget i betragtning, er jeg ret altså nervøs for om min skæve penis med hvide knopper, der kommer på et øjeblik, vil være en udfordring, når jeg en skønne dag står over for at skulle have sex. Jeg har selvfølgelig overvejet, om jeg burde gå til lægen med det - men det er alligevel ikke noget, jeg har lyst til at indvie ham i, medmindre det virkelig er nødvendigt. Jeg håber, at I har tid og lyst til at svare på mit måske lidt for lange brev ??

Svar:
Hej, selvfølgelig har vi lyst til at svare på dit brev! Det er sikkert muligt at finde en jomfru på 21 år også i det jyske - undersøgelsen Projekt Sexus fra 2019 viste at ca . 3 % af mænd på 21 år endnu ikke havde haft deres første gang samt at omkring 12 % i aldersgruppen 15-24 år kun har haft én partner hidtil i deres liv. Begge procenter falder med med stigende alder, så holdt fast i din tro på, at debuten også kommer til dig.
Det er helt almindeligt at en penis er skæv til venstre eller højre, op eller ned. Det skyldes en hinde inde i pikken. Noget positivt ved en skæv penis kan være, at det nogen gange skaber den en anden og måske bedre stimulering for pigen. Hvis hinden gør, at pikken er så skæv, at det er svært eller smertefuldt at have samleje, kan man blive opereret for det. Er pikken meget skæv, fx. 30 grader, kalder man det for krummerik og du kan læse mere om krummerik herinde på vores underside.
Man kan ikke blive opereret, fordi man synes det ser forkert ud, men du kan prøve at tale med lægen om det, nu du ved, at det er ret almindeligt med en skæv pik.
Med hensyn til knopperne, kan vi ikke vide om en partner vil finde det ulækkert. Men vi får faktisk aldrig spørgsmål fra andre end de drenge, der selv bekymrer sig om deres knopper. Så de fleste sexpartnere bekymrer sig nok ikke om dem. Knopperne er egentlig talgkirtler og ret almindelige, da stort set alle drenge og mænd har dem i en eller anden grad. Deres funktion er at sørge for at huden er smidig og glat.
Du bekymrer dig også for, om du kommer for hurtigt til at tilfredsstille en sexpartner.Som du selv er inde på, kan man jo sørge for at tilfredsstille en sexpartner på andre måder end ved at have samleje med penis i skeden. Mange kvinder er mindre følsomme inde i skeden end udenpå den, så at slikke eller kæle for kønslæberne, klitoris og skedeindgangen er en god idé. Vi oplever ikke i vores rådgivning at der er nogen forventning fra kvinders side om, at det bare gælder om at få pikken ind i fissen og få gang i den, men måske nogle kvinder kan have det sådan. Mange andre kvinder vil netop berøres udenpå skeden og på resten af kroppen mindst lige så meget som de har lyst til at få pikken igang i skeden.
Der er også en forskel på at have samleje i skeden og så at onanere som mand, så derfor kan det fakisk godt gå modsat af det, du forventer nu, hvor du tror det vil gå endnu hurtigere. Skeden omslutter ikke penis på samme måde som din hånd, du og din sexpartner skal find en rytme som er god for jer begge, men den minder måske ikke om den rytme, du onanerer med. Derfor kan det måske tage lidt mere tid at få dig til at komme og ikke mindre tid.
At være klar til sex handler nu ikke særligt meget om ens lem eller erfaring, men om ens tanker og følelser. Dine spørgsmål viser, at du fokuserer meget på din seksuelle debut og på din pik. Begge dele som nok ikke betyder så meget for den der føler lyst til sex med dig. Det handler om tiltrækning, følelser, øjenkontakt, humor og den slags mere end erfaring og hvordan pikken ser ud. Det er mest dig selv, der gør din pik og manglende erfaring til en udfordring. Som konsekvens må du forsøge at sige til dig selv, at et sted skal man altså starte og så blæse så meget du kan, på det som gør dig usikker.
Har du brug for mere rådgivning, kan du skrive igen eller du kan ringe eller chatte med os. Vi er her på alle hverdage kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien, XX7.