Spørgsmål:
Jeg går på efterskole og der er sygt mange søde piger på skolen så det er bare et megafedt år! Heldigvis får jeg af og til lov til at give finger til nogen af dem og det går også fint og jeg er blevet okay til det. Men så er der en pige som jeg så ville give alm. finger men hun vendte sig om og sagde hun helst ville have finger bagfra. Jeg blev lidt overrasket for det har jeg ikke oplevet før. Jeg har været sammen med hende et par gange til og der har hun også vendt numsen til og bedt om fingeren bagfra. Hun siger bare det er bedst for hende. Men hvordan kan det være bedst for hende når alle andre får alm. finger? Jeg troede piger var indrettet sådan ca på samme måde. Altså det er jo okay med mig og jeg gør jo som jeg får besked på. Måske det er et dumt spørsmål.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det lyder som, at pigen du var sammen med var god til at give udtryk for, hvad hun havde lyst til.
Du spørger, om det er forskelligt, hvordan piger foretrækker at have fingersex. Og ja, det er det. Mennesker er nemlig forskellige og derfor er det også forskelligt, hvordan man godt kan lide at modtage fingersex. Man kan have fingersex på mange måder og i mange forskellige stillinger, og der er rigtig meget der kan føles dejligt. Derfor handler det altså om at finde ud af det med den, du har sex med og finde ud af hvad hun godt kan lide.
Man ved desværre ikke altid på forhånd, hvad den anden godt kan lide. Derfor vil det altid være en rigtig god idé at spørge den, du har sex med, hvad de har lyst til, hvad de tænder på eller hvordan de kunne tænke sig, at du rører ved dem. Når du f.eks. kysser eller rører ved vedkommende kan du spørge, om det du gør føles godt eller om de har lyst til at det skal være anderledes. Det kan du f.eks. gøre ved at spørge, om du skal røre/slikke/kysse osv. på en blidere/hårdere/hurtigere/langsommere måde. Det kan også være ved at spørge ”Hvor/Hvordan har du lyst til at blive rørt...?” eller ”Hvad føles rart for dig?”.
Vi håber, at du har fået svar på dit spørgsmål. ellers er du altid velkommen til at skrive/ringe herind igen på tlf. 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19.
Hilsen Sexlinien, xx133