Spørgsmål:
Jeg er smittet med gonore, men min kæreste er ikke. Jeg har spiral så det er den præventionsform vi bruger. Jeg fik afvide af sygeplejerskerne at jeg skulle være smittet indenfor et halvt år, og vi har været sammen i to måneder. Han har for nogle måneder soden haft symptomer men ikke troet det var noget, og jeg blev testet posetiv i sidste uge men han blev testet negativ hvordan kan det lade sig gøre?

Svar:
Hej med dig!
Der er to muligheder:
1. Måske har din kæreste har været super heldig og er ikke blevet smittet.
2. Der kan være tale om ping-pong smitte. Det kan ske, fordi gonoré i nogle tilfælde kan gå i sig selv uden behandling. Din kæreste kan således have haft gonoré, da i fandt sammen og måske have smittet dig. Imidlertid er det gået i sig selv hos ham, og han tester derfor negativ, mens du er blevet smittet og tester positiv.
Vi håber, at du kunne bruge svaret til noget. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også skrive til os på vores chat, eller ringe til os på telefonnummer: 70 20 22 66. Vi har åbent på alle hverdage fra 15-19
Bedste hilsner Sexlinien