Spørgsmål:
Hvordan får jeg orgasmer? Jeg vil virkelig gerne kunne få et sprøjte orgasme men skal måske lige starte med det enkle. Kan ikke finde ud af det. Nogen der kan hjælpe?

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål.
Det er meget individuelt fra person til person hvad der skal til for at få en orgasme. For mange piger/kvinder vil det ske med en blanding mellem stimulation af klitoris og g-punktet, så altså både stimulation indenfor og udenfor skeden. Når man vil prøve at opnå orgasme handler det altså om at føle sig frem til, hvad der føles rart for en, da det vil være forskelligt fra person til person. For at hjælpe sig selv til at opnå orgamser kan man også vælge at investere i sexlegetøj som eks. en vibrator. Vibratorer kommer i mange forskellige former, størrelser og farver, så det handler om at browse lidt på nettet og se om der er noget der tiltaler en mere end andet. Måske du har nogle veninder som har en vibrator? Så kan du jo prøve at spørge en af dem, hvad de har. Ift. sprøjteorgasmer vil det ikke være noget, som alle oplever. Og selvom der er meget snak om sprøjteorgasmer er det ikke nødvendigvis en bedre eller vildere oplevelse end en helt 'normal' orgasme.
Så mit råd ville være at du prøver på et tidspunkt hvor du har ro til det at røre lidt ved dig selv og mærke efter, hvad du synes er rart og hvad der tænder dig. På den måde kan du finde ud af, hvad der skal til for at du kan opnå en orgasme. Dette kan både være ved at røre ved din klit, ved at stikke fingre ind i din skede eller måske berøre et helt andet sted på kroppen, men som sagt handler det om at mærke sig frem.
Håber du kan bruge vores svar. Husk du altid er velkommen til at skrive ind igen. Du kan også kontakte os på chatten eller på telefonnummeret 70202266 i hverdage mellem kl 15-19.
Mvh, Sexlinien