Spørgsmål:
Hej sexlinien Jeg er begyndt at onanere, og jeg har lyst til mere. Jeg bruger normalt en lille vibrator, og massere fx klitoris med den. Jeg vil gerne begynde at “indsætte” vibratoren i skeden, men jeg kan kun komme 1-2cm ind… er der noget galt med mig? Eller gør jeg det forkert? Jeg kan godt få fingeren længere ind, så jeg ved at der er åbent, så jeg forstår det ikke. Håber i kan hjælpe…

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Helt til en start vil jeg sige, at der ikke er noget galt med dig og du ikke gør noget forkert. Det der kan gøre det svært for dig, er det, som kaldes skedekramper. Skedekramper er hvor musklerne i din bækkenbund trækker sig ubevidst sammen - altså at du selv ikke er klar over/aktiv spænder op i kroppen, men den gør det alligevel, hvilket kan gøre det svært for dig at indføre din vibrator i skeden. Det du kan prøve er, at vende din krop/skede til din vibrator for så at se om det kan hjælpe din krop til at slappe af og derigennem kunne indsætte vibratoren mere, end du kan på nuværende tidspunkt. Du kan prøve at føre din vibrator ned til din skedeåbning og så bare lade den være omkring åbningen og så næste gang kan du prøve at indføre den en lille smule og så langsomt mere og mere som din krop begynder at vende sig til følelsen af din vibrator indeni. Hvis det er første gang du skal indsætte noget i din skede (udover dine fingre) kan man godt opleve at det kan føles lidt svært at sætte noget op. Det er fordi at kroppen nogle gange skal vende sig til det. Derfor er det vigtigt, at du tager det langsomt og stille og roligt. Det er også vigtgt, at slappe af i underlivet og at være våd. Hvis du oplever problemer med at være 'våd nok' kan du overveje at bruge glidecreme.
Håber det giver svar på dit spørgsmål. Hvis du ligger inde med andre eller opfølgende spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os igen eller gøre brug af vores telefon (70202266) eller chat, som har åbent mandag-fredag fra 15-19.
Mvh. Sexlinien, xx20
Pige/Kvinde på _ år