Spørgsmål:
Jeg har haft sex tanker om andre drenge i et stykke tid nu og det har mest været drenge som er mindre end mig selv altså sårn 10 årige er det lovligt?

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørgsmål! :)
Det er lovligt, at du har tankerne. Man må tænke lige hvad man har lyst til, men som 14 årig vil det være forkert at have sex med et barn på 10 år, da der er meget stor forskel på  hvor udviklet man er, når man er 14 i forhold til når man er 10 år. Der er på den måde en stor ulighed imellem jer, der gør at det ikke er i orden for en på 14, at have sex med en på 10 år, da det kan være svært for en 10 årig at sige nej til en på 14.
Det er rigtig godt at du skriver herind, for det viser også at du er opmærksom på dig selv og dine tanker. Hvis du kan mærke, at du rent faktisk begynder at få lyst til at have sex med 10-årige, eller børn i andre aldersgrupper, så er det vigtigt at du reagerer på det. Du kan enten starte med at kontakte os igen, eller kontakte Red Barnets rådgivnings side der hedder CTRL: Det er en hjemmeside, hvor man kan læse mere om, og få gode råd hvis man er et større barn der har seksuelle tanker om mindre børn.
Vi vedhæfter et link her
V
i håber at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Vores nummer er: 70 20 22 66, hvis du har lyst til at ringe til os. De bedste hilsener Sexlinien