Spørgsmål:
Hej, Jeg er en ung mand på 25 og har et crush på en svensk pige jeg mødte for sådan et halvt når siden. Vi har snakket hele tiden siden vi mødtes, hygget os online når det var havde skaffet job til hende sammen med mig, da hun jeg får muligheder heletiden til små event ting. Har snakket med hende om nærmest alt lige fra hendes skole tid problemer hun har haft osv. så for mig og hvad jeg har lært har hun meget lavt sælvværd / selvtillid, Har sagt til hende en dag vi var på job ombord på en båd at jeg håber vi en dag kan blive mere end bare venner. Fik ikke generalt svar tilbage ud over hun fik røde kinder og sagde hun er dårlig til sådan nogen livs ting, hvilket jeg også er da tja hun er mit første crush. Men vi var til det næste event som var ligsom det første vi mødtes til, hvor jeg besluttede mig til efter festen når jeg havde fulgt hende hjem til hendes airbnb gjorde det ene som jeg nu sidder og ved ikke om det var det rigtige eller..... Jeg bad hende om at lukke øjnene og kigge op og ville give et lille kys... men kunne så godt se det ville hun ikke da hun tog hovdet til siden... og jeg gav et på kinden istedet.... hvilket var det jeg orginalt prøvede at gå til. Efter det fik jeg et stort kram og vi sagde godnat... har så ikke snakket med hende siden man skal til et event om 1 uge hvor vi mødes igen... og ved ikke hvad jeg skal gøre Skrev en lille undskyldning til hende og jeg ikke vil skræmme hende etc.. så ved ikke helt hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej og tak for din henvendelse,
Det lyder som om du har handlet meget respektfuldt, både ved at være ærlig overfor hende med hvordan du har det, ved at kysse hende på kinden, når du mærker at hun ikke har lyst til at blive kysset på munden og til sidst ved at skrive undskyld. Men ved du hvordan hun har det med dig? Ved du hvorfor hun vendte siden til? Måske du kunne have brug for at snakke med hende om de her ting.
Når I mødes igen om en lille uge, så er der ikke noget rigtigt eller forkert at gøre fra din side. Hvad har du brug for? Har du brug for at spørge hende, om alt er cool? Eller har du mest lyst til ikke at snakke direkte om episoden og tiden efter, men måske bare spørge hende, hvordan det går? Det kan også være at du ikke har brug for at snakke med hende overhovedet.
Vi håber at det var svar på din henvendelse. Hvis ikke, så kan du skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19. XX105