Spørgsmål:
Hej. Jeg er en pige på 16 år. Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i 8 måneder nu. Vi er meget kristne og må derfor ikke have samleje før vi er gift. Vi ville gerne udforske lidt alligevel og derfor gav jeg ham en hånder. Dog synes jeg virkelig at hans tissemand er stor, og jeg bliver pludseligt bange for, om den overhovedet kan komme op, når vi engang skal have samleje. Jeg kunne lige få hele min hånd rundt om, så mine fingerspidser rørte hinanden. Den er også omkring 20 cm når den er stiv. Det gør mig ret nervøs, selvom der stadig er nogle år til vi skal være sammen. Hilsen mig

Svar:
Hej og tusinde tak for din henvendelse! :-)
Godt du skriver herind, så kan vi måske hjælpe dig lidt med at mindske din frygt. Rigtig mange frygter, om det vil være muligt og/eller om det vil gøre ondt at have sex den første gang, og når du så beskriver at din kærestes penis er en del større end gennemsnittet, så er det ret naturligt at du bliver nervøs for når i en dag skal have samleje. Vi kan dog berolige dig med at langt de fleste par ikke oplever problemer ift. størrelsen når de har samleje. Skeden er meget elastisk, og den kan tilpasse sig langt de fleste størrelse penisser, og ellers så vil man som par som regel finde ud af om der er nogle bestemte stillinger der fungerer bedre end andre. Lige nu lærer I stille og roligt hinandens kroppe at kende, og så vil jeres tryghed til hinanden også vokse, og på den måde vil det også blive nemmere at slappe af når I skal til at have samleje en dag. Det kan være meget svært at forestille sig at der kan være plads til en penis, når man aldrig før har prøvet det, men som sagt kan skeden udvide sig meget, når man er tændt, og blive våd. På den måde er kroppen så smart indrettet. Det kan være du selv kan eksperimenterer med at prøve at røre dig selv med et par fingrer, og så kan du måske indvie din kæreste i også at røre dig på et tidspunkt, hvor I måske på forhånd kan aftale at I tager det helt stille og roligt. Gør noget ondt, er det bedre at stoppe og tage en pause. For begynder man først at tvinge sig selv til noget der gør ondt, så kan det blive sværere for kroppen at slappe af næste gang man forsøger at have sex.
Vi håber du kan bruge svaret til noget og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19, på telefonnummer 70 20 22 66.
De bedste hilsener Sexlinien