Spørgsmål:
Min kærste har en virklig lækker søster. For nogen uger siden aftale vi sammen med hendes kærste at prøve at bytte. Begge piger har spiral, så vi har ikke brugt gummi når vi har knaldet. Vi er allesammen hinandens første, men ved ikek om vi skal være bange for at få en kønssygdom?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Der kommer ikke sexsygdomme ud af det blå, fordi man har sex. Man bliver smittet med en sexsygdom, fra én anden som har den i kroppen. Hvis I ikke har haft sex med andre er der nok ikke nogen sexsygdomme imellem jer. Men det er en god idé at blive tjekket en gang hver halve år, for eksempel. Og så kan man bruge kondom, når man har sex med en ny person.
Du kan se mere om sexsygdomme på chekpoints hjemmeside, ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109