Spørgsmål:
Jeg har aldrig været sammen med en dreng. Men jeg ser en pige som jeg er lidt intim med. Hun er sådan ret nysgerrigt anlagt og har et par gange købt legetøj over nettet, sådan til eget brug. Men hun havde så købt en strap-on som hun syntes vi skulle prøve sammen og jeg gik så med til at hun prøvede den på mig. Først gjorde det lidt ondt men så gled det og jeg kunne faktisk godt lide det der med lissom at være forenet med en og have hende inde i mig. Men det virkede også kunstigt og jeg har faktisk fået lyst til at prøve med en dreng for lissom at prøve og blive forenet med en rigtig pik af kød og blod. Jeg ville nok godt kunne få en dreng med hjem fra en fest eller noget og så prøve det for jeg er ikke sådan sygt grim . Men jeg ser jo min veninde og har ikke snakket med hende og jeg vil jo ikke såre hende. Aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har fået lyst til pik men hænger jo også ved min veninde. What to do?

Svar:
Hej med dig!
Tak for din henvendelse.
Det giver rigtig god mening, at du bliver nysgerrig på, hvordan det ville føles at være sammen med en fyr, efter at have prøvet en strap-on med hende, du ses med. Det er helt naturligt, at de seksuelle oplevelser, vi har, kan vække lysten til at prøve nye ting.
Din nysgerrighed kan handle om mange ting – måske hvordan det ville føles at være seksuelt eller følelsesmæssigt forbundet med en anden, eller måske er det netop ideen om en ”rigtig pik” og det fysiske i det, der tænder dig. Det kan være hjælpsomt at mærke lidt efter og spørge dig selv: Hvad er det egentlig, der tænder mig ved tanken om at være sammen med en fyr? Er det noget fysisk, følelsesmæssigt eller fantasibaseret?
Det er også helt forståeligt, hvis brugen af strap-on’en føltes lidt kunstigt første gang. Sådan kan det tit være, når man prøver noget nyt og stadig er ved at lære sig selv og sin egen lyst at kende. Måske vil den følelse ændre sig, i takt med at I bliver mere trygge og erfarne sammen – eller måske vil du stadig have lyst til at prøve noget andet. Begge dele er helt okay.
Hvis du finder ud af, at du gerne vil være sammen med en fyr, kan det være en god idé at tænke over, hvordan du vil håndtere det i forhold til hende, du ses med. Måske er det noget, I kan tale åbent om? Det kan jo være, at hun også har lyst til at se andre, eller at I sammen kan finde en måde at være ærlige og respektfulde over for hinanden på. Ofte gør det mindre ondt at få tingene at vide åbent og ærligt, end hvis det sker bagom.
Alt i alt lyder det som om, du står et sted, hvor det handler om at mærke efter, hvad der føles rigtigt for dig. Det vigtigste er, at du lytter til dig selv og dine egne ønsker, og samtidig tager hensyn til hende, du ses med.
Vi håber, svaret giver mening og ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19 på telefon: 70 20 22 66.
De bedste hilsener
Sexlinien xx37