Spørgsmål:
Hej, Jeg er en dreng på 22 år gammel. Jeg har erfaring med dating, kys og var endda i et forhold, men den eneste jeg mangler er sex. Jeg hører ofte fra mine venner, hvem de har bollet med osv. men jeg har ikke haft mulighed at opleve den endnu. Tidligere havde jeg lidt mere konservativ tilgang til dette emne, men nu er jeg mere åben omkring intimitet. Er der noget galt i at ikke have haft en sex i alder af 22? Hvis en pige finder ud af det, bliver jeg gjort til grin?

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål.
Der er intet galt med ikke at have haft sex som 22 årig (eller en højere/lavere alder for den sags skyld), og der er nok flere i samme situation som dig end du lige tror.
Det er så individuelt hvornår man er klar og har lyst til at have sex, og som du selv skriver har du tidligere haft en anden tilgang til det.
Vi forstår godt dine bekymringer omkring at blive gjort grin af, hvis en pige fandt ud af det. Det er dog vigtigt at huske sig selv på at de fleste piger formentlig ville gå mere op i den kemi i har sammen, frem for om du har haft sex før. Hvis det skulle ske at en pige gjorde grin med dig, er hun nok ikke den rette for dig alligevel:)
Alle kroppe er forskellige, så bare fordi man har haft sex før er man ikke nødvendigvis "bedre" til det, end dem som ikke har prøvet det før. Det vigtigste er at man er nysgerrige på hinandens behov, og føler sig trygge ved hinanden.
Vi håber at svaret har været en hjælp for dig. Du er også meget velkommen til at skrive til os på chatten, eller ringe til os på 70202266.
Vi har åbent alle hverdage fra 15 til 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx31