Spørgsmål:
Hej sexlinjen jeg har lagt mærke til når jeg sammen med min mor fx så får jeg bare stiv pik ud af det blå nogen gange og de ligger mærke til det er der en måde man kan få det til at stoppe

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det er helt normalt at pikken rejser sig uden nogen grund. Det kan ske mange gange i døgnet. Det har ofte ikke noget at gøre med at være liderlig, men sker bare ud af det blå. Det sker oftere når man, som dig, er i puberteten. Det kan være mega irriterende og føles meget pinligt, når man får stiv pik uden at ville det – især når man er sammen med sin familie. Det er dog vigtigt at understrege at det er normalt og sker for alle unge med en pik. Det ved dine forældre også.
Ens pik er privat. Man vil ofte gerne vil have for sig selv og kun dele med særligt udvalgte i seksuelle sammenhænge. Det kan derfor føles meget grænseoverskridende, at andre kan se, at man har stiv pik. Der er desværre ikke noget man kan gøre, for at det ikke sker. Nogle gange kan bestemt tøj hjælpe med at dække pikken – eksempelvis store trøjer, cowboybukser eller du kan eksperimentere med underbukser som støtter lidt om pikken.
Måske nogle af dine venner oplever det samme? Det kan være rart, at tale med sine venner om de ting der er svære. Så føler man sig ofte mindre alene. Det kan også være, at dine venner har nogle andre gode råd, til at skjule en stiv pik.
Vi håber at dette kan hjælpe dig. Du er altid velkommen til at skrive igen eller at kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00-19.00 på telefonnummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien
Dreng/Mand på _ år